24hrs of no good

Innan jag somnade till vad som redan var i dag, missbedömde jag totalt vart i sängen jag befann mig och istället för att mjukt och skönt landa på sidan och somna.... ramlar jag istället ur sängen, med huvudet före och bakhuvudet (på senan? som går längs nacken) slår i sängbordskanten innan jag dunsar i golvet. Satan så ont det gjorde! Jason hjälpte mig efter ett tag (första minuten kunde jag mer eller mindre bara skrika rakt ut av smärta) tillbaka till sängen och hämtade is, men det hjälpte föga och halva natten kunde jag inte sova.

Vaknade och kände mig som tusen år.

Fortsatte dagen senare med att droppa av Jasons telefon innan jag drog till Starbucks där de dagen till ära gav bort gratis kaffe till alla som kom med en termosmugg. Mattia kom efter en herrans lång tid och strax efter ringde mamma som meddelade att hon inte skulle komma imorgon i alla fall, eftersom en vulkan på Island har släppt ut så mycket aska att Arlanda stänger ner i kväll.

Mattia och jag sörplade kaffe och surade lite och bestämde oss sen för att dra till ett annat Starbucks. Efter en halvevighetskö på det mest turisttäta Starbucksen hade vi kaffe nummer två i handen. Vi bestämde oss för att vår träff var slut och hade sällskap ner i metron där vi la märke till de enorma mängder poliser. Tåget på fel sida stannade och ut VÄLDE ungefär en miljon bullriga fotbollshuliganer, skrämda gömde vi oss i ett hörn innan vi hoppade på varsitt tåg hem.

Jag bestämde mig för att shoppa lite på tesco innan jag går hem, och inser att jag har noll koll på vad jag behöver. I kön stöter jag dessutom på en man som jag hoppats inte behöva träffa igen... Lite koko i huvudet men... betalar, men kassörskan verkar inte fatta att jag behöver nåt att packa i, och blir sur när jag ber om en påse..

när jag kliver ut från tesco regnar det.

Nu är jag hemma och funderar på att gå och lägga mig så att den här skitdagen kan vara över.
Tack och god natt.

Kommentarer
Postat av: elsa

hoppas det känns bättre nu iallafall. synd att mamma inte kom iväg :(

2010-04-17 @ 21:33:53
URL: http://loopsandturns.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0