b-52

Kvällen som jag tänkte skulle innehålla yoga, film och popcorn byttes raskt ut mot vin och shots på globe.

Jag har sen jag var ute förra onsdagen med Nina funderat på ifall jag skulle tagga ner lite på drickandet. Inte för att jag dricker så galet mycket, men iom att jag börjat göra mera yoga, äta lite nyttigare, skurit ner på kaffe, så kändes det som det naturligaste steget. Men i stort sett varenda event som inte utspelar sig vid frukostbordet kretsar kring alkohol här.

I torsdags var J ledig, så vi drog runt lite och hamnade sen på Banditos happy hour. Jaha, dricka vatten eller tequila sunrise? gissa.

I fredags (i går) jaha, ska jag sitta här i början av vår festkväll och beställa te? nej, du. vin fick det bli och det dröjde inte länge innan (min ev framtida chef) Charles tyckte att vi skulle shotta, och innan jag ens hunnit säga neeeeej var bordet fullt av b-52's. Kalhua, baily's och absinth. som är 70%. efter det drack jag dock bara resten av mitt vin och svepte sen två glas vatten, heja mig!

I dag blir det fotboll och som på alla events i Prag är det öl som gäller. fast, i dag tror jag att det får bli vatten för min del, tråkmåns eller ej.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Du får ta det i små steg, börja med vartannantglasprincipen :)

Kram

2010-05-16 @ 07:59:14
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0