lunch!

Middagsresterna räckte även till lunch, och denna gång hann jag snabbt fota lite tjusigt med photo booth innan maten slukades.

Receptet är en omarbetad version av en cous cous-rätt jag hittat på arla.se, som är en guldgruva när det är tomt på inspirationsfronten.

Koka bulgur lagom till två personer, släng i en buljongtärning för lite smak
Ångkoka små brocolibuketer i ett durkslag/sil över bulguren (smidigt värre)
fräs zuccini som är skuren i bitar med lite salt och peppar, inte för små och inte för stora! Jag skulle även slänga i lite purjo först, men det fanns det inte hemma.

Sköj supernoga en lime och riv sedan skalet. Blanda ner i creme fraiche och pressa ner lite saft. Min lime var helt supertorr dessvärre. rör!

Blanda bulgur, zuccini och brocoli i kastrullen, sleva upp på en tallrik eller i en skål, klicka över creme fraichen och strö över cashew nötter.
creme fraichen och nötterna bidrar mycket till smaken, så snåla för gudsskull inte!

tips ifall du inte äter upp allt, blanda inte ner nötterna i kastrullen, eftersom de mjuknar om de får ligga kvar och smakar inte gott dagen efter. enjoy!



Nu blir det lite choklad och mera plugg!

Kommentarer
Postat av: karro

sv;

hej, vad kul! självklart kan du inte missa det, adressen är;

Bergmannstraße 102

10961 Berlin

2010-05-03 @ 23:00:25
URL: http://storp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0