dag 1 - om mig

8 december 1983 föddes jag. När mamma kom till bb sa barnmorskan "det här är klart innan klockan ett". Mamma som fött en unge tidigare tänkte, det är det då rakt inte. det sägs att jag är född 12:59 men om det är sant eller inte vet således inte jag eller mamma.
Jag fick namnet Stella, för likt en stjärna lös jag upp i den mörka dagen. typ...
Barndomen var nog som de är mest, dagis (som vi älskade!) där jag vid den ringa åldern av 1.5 träffade min polare Nanna. Vi är fortfarande vänner, väldigt bra sådana också, vilket är underbart.
Högstadiet var inte så jäkla kul mellanåt, men det tog ju som tur var slut. Prick innan jag började gymnasiet träffade jag även min första kille, Erik. himla bra första pojkvän. Gymnasiet gick jag en termin innan jag hoppade av och jobbade på fritids i sex månader istället. Till hösten började jag om, och hamnade i en klass där folk hade fördomar om innerstadsungar som jag, men jag träffade ett gäng sköna människor som jag hängde med. nånstans i mitten gjorde jag slut med första killen...
Flyttade till Värnamo i ett år för att gå på textilakademin ett par år efter gymnasiet, kom hem, bodde i min första egna (andrahands)etta i stockholm, flyttade till Prag hösten 2006 och sista dagen i februari 2007 träffade jag Jason. Efter ett drygt år flyttade jag till Sverige och började på Textilhögskolan, men efter ett läsår köpte jag en enkelbiljett tillbaka till Prag och Jason.
och här bor jag nu! I Prag, med Jason i en lagom trång liten tvåa, jobbar tre dagar i veckan i en liten klädbutik, pluggar nästsista terminen på universitetet samt designar min egna klädlinje, HILDEBRANDT. Har dessutom just lärt mig att säga "jag måste dessvärre säga nej, jag har för mycket just nu".
Jobbar med fina människor, trivs rätt bra i Prag, längtar konstant efter familjen i Sverige och tror att mitt 27e levnadsår (som börjar om en knapp månad) kommer bli det bästa och mest innehållsrika so far!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag har också sett dessa listor men sparar den tills jag kommer hem och får slut på skrivmaterial :P

Kul att läsa lite om dig, det var en del som jag inte visste.

Underbar känsla när man känner att så mycket spännande väntar!

Kram och lycka till

2010-11-16 @ 19:34:44
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Mia

Rolig läsning!

Världen är dessutom väldigt liten. Jag är född och uppvuxen i Gislaved. Då får man minsann åka till Värnamo när man ska gå till tandläkaren eller bara vill shoppa lite. :)

2010-12-03 @ 10:03:12
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0