dag 28 - det här saknar jag

att ha nära till familjen
kunna smsa systrar och fråga om vi ska ta en fika
kunna komma hem till Astrid & co på 15 min


Att bo utomlands är mitt val, men det gör det ändå inte lättare när jag saknar min familj. alla de där vardagsgrejerna, att vänner och familj finns på ett sms avstånd, ibland är det jäkligt jobbigt. Varje gång de är här och besöker eller som jag åker från stockholm funderar jag på varför jag bor i Prag. ja, varför vet jag ju, men det kan vara svårt att motivera sig när saknaden är som störst. samtidigt är jag inte heller vidare sugen på att flytta till stockholm. tur är i alla fall att det är 1.5 timmes flygresa hem, och inte 15 som för Jason.

mina syskonbarn ska vi inte ens tala om hur mycket jag saknar.

här kunde jag förstås lagt in en fin bild på min familj, istället blir det på min väskas alla tags efter att den varit på villovägar...

Kommentarer
Postat av: Siri - En personlig blogg om mode och stil.

sv: Men tack så jättemycket söta du! :) Jag blir inte alls avundsjuk på 9 + och sol när det här har blivit snöigt och kallt igen. Iofs skiner solen idag men det är iskallt! Kram

2011-02-09 @ 15:35:59
URL: http://siribeckman.se
Postat av: Ellinor

Jag kan känna att avståndet inte alltid spelar så stor roll...ibland känns det nästan svårare att styra upp någonting då an befinner sig nära varandra.

Hoppas vi ses längre fram i vår!



Kram

2011-02-09 @ 20:22:13
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: Mia

När man bott in sig någonstans utomlands så märker man hur splittrad man blir. Man saknar vissa saker och personer hemifrån men när/om man åker hem saknar man saker och människor från sitt nya hem, det utomlands.



Tur att hjärtat är så stort att många magiska platser får plats.

2011-02-09 @ 20:28:19
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: dragi

Tack för rösten hehe,betyder jättemycket. Ja vistaprint har jag stött på ett par ggr men jag känner att deras mallar inte e riktigt min grej. sen har jag sett deras visitkort i verkligheten o tycker de e sådär. Jag betalar gärna en liten slant och får de som jag vill. Dock har de alltid såna erbjudande där det e minst 300 visitkort o typ minst 700kr. Tycker d e lite dyrt för ett första visitkort. Jag tänker att jag vill ha typ ca 100st för max 300-400kr hehe. kanske overkligt men jag ska se vad jag kan göra.

2011-02-09 @ 22:37:53
URL: http://dragi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0