dag 19 - detta ångrar jag

ibland att jag bestämde mig för detta dag 1 hit och dag 15 dit...

Annars så tänker jag att jag inte ska ångra så mycket. Det är liksom väldigt svårt att göra något åt det i efterhand..
Klart jag har tagit några felsteg här och där. Efteråt tänkt att det här var verkligen inte vidare smart gjort, Stella.
Mest ångrar jag när jag är helt orolig inför saker. Worried passar bättre (även fast det betyder samma) och sen inser i efterhand att det ju gick helt prima. Som att dels komma med en flight till usa och sen bli insläppt utan problem och sen med en ANNAN flight bara några timmar senare. Jag kan få ett sånt stresshjärta och när jag sitter på flygplatsen och väntar, önskar jag att jag hade ungefär ett ton is i magen. Men icke. Istället är jag så nervig att det inte är klokt. Och sen när jag en herrans massa timmar senare står i Chicago och har just hittat Jasons mamma, eller när jag är i Atlanta och just pussat Jason hej eller som den där gången när det tog två timmar innan jag hittade Jason och hans mamma. Jamen, jag hittade dem ju. stresshjärta - onödigt.

Folk oroar sig för mycket, allra mest för det som aldrig ens hände, eller nåt sånt finns det någon klok som en gång sa (vem?) och det är sant. i alla fall när det gäller mig.

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Detta onödiga oroande är något som jag blivit betydligt bättre på att hantera efter månaderna i Paris...på gott och ont, men överlag känner jag mig i alla fall mer tillfreds och harmonisk.



Kram

2011-01-20 @ 21:09:12
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0