dag 22 - det här upprör mig

Förutom allt det självklara som, våldtäkt, barnmisshandel, misshandel i allmänt, mord, krig, orättvisor, hur vi behandlar vår jord, våld, ojämställdhet, rasister, homofober med mera, så blir jag upprörd över

- när folk inte kan stava, eller särskriver. Det vill säga bland folk vars första språk är svenska och som inte har dyslexi.
- när jag är supertrött på morgonen och strax inser att det inte finns något kaffe i huset. eller när mjölken är slut och kaffet kokar
- busschafförer som kör i från en.
- dålig musik
- när jag äter ute, betalar mycket och får skit. som ena lunchen i Berlin.
- folk som smaskar och tuggar med öppen mun. avsaknad av bordskick, helt enkelt.

och ungefär en massa saker till, men om jag ska sitta och rabbla upp allt tror jag att det kommer sluta med att jag är svinförbannad. inte kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0