dag 25 - en första

När jag var 20 flyttade jag hemifrån, men då till en folkhögskola (Textilakademin) mitt i smålands mörka skogar, och efter att jag kommit hem till Stockholm igen började således jakten på en lägenhet. Jag hade supertur och superflyt och flyttade in bara ett par månader senare i min allra egna andrahandsetta i en förort ca 15 min från stan.
Lägenheten var ungefär som en garderob, men väldigt bra planerad måste jag säga. Hursom, efter att jag hade bott där kanske ett halvår så upptäcktesen vattenskada, och i samma veva skulle lägenheten stambytas, och alla väggar skulle målas om. De supersöta paret som jag hyrde av lät mig bestämma, så länge som jag inte valde något hysteriskt. Det gjorde jag inte och i hallen kom dessa tapeter från Åhléns upp. Håkan pröd ytterdörren.

Att flytta in i min allra första egna lägenhet, det är en känsla jag sent kommer glömma. Nu har jag flyttat hur många gånger som helst, men just den där känslan av att första gången ha sitt egna hem, den är kort och gott underbar!

superfin 50-tals teak spegel pryder även väggen, samt en målning jag fick av en herrans snygg kille när jag besökte min kompis på hennes folkhögskola för ungefär 8(!) år sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0