mera 2010

tycker att det är rätt spännande att sammanfatta året såhär, när jag tänker tillbaka på varje månad känns det som allt skedde så nyss. Inte var det länge sen vi satt på den där dinern i Chicago och åt pannkakor mitt i natten? På samma gång så känns det som det var evigeheter sen vi flyttade in i vår lägenhet (juni) och visst var det superlänge sen som jag firade 4th of July?
jaja, för att fortsätta i årsredovisning tänkte jag skriva en lista som hittas lite här och där så här i början av året!


Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut? Firade 4th of July i USA, spenderade 26 timmar (sammanhängande)på JFK. totalt antal timmar under den resan var nog 40-50. kändes dock som ett år eller fem.
Höll du några av dina nyårslöften? Brukar inte avge nyårslöten, men jag hade två mål med hösten och om de uppfyllts går dessvärre inte att säga än..
Fick någon du känner barn? Sofia och Roger fick lilla Luna, Karro och Perra fick Max
Dog någon som stod dig nära? nej, som tur är.
Vilka länder besökte du? USA, Sverige och Tjeckien. (fast besöker man länder man bor i?)
Vilket datum kommer du alltid att minnas? 5 December.
Vad är det bästa som hänt dig under året som gått? Så mycket nytt har faktiskt inte hänt under 2010, men det bästa under året måste ändå vara mitt och J's förhållande. Inse att kärlek liksom är värt allt.
Vilket var ditt bästa inköp? Alla dessa flygbiljetter!
Vad spenderade du mest pengar på? Flygbiljetter! Hua, många tusenlappar där!
Vad gjorde dig riktigt glad? Hugo och Juno, vara med familjen och Jason. Haha, när jag klarade min redovisningstenta, fy satan så glad jag var då!
Har du varit sjuk eller skadat dig? Förkyld som 17 i NYC men det var nog allt.
Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010? hmm, ingen speciell sådär för året.
Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år? eftersom 2009 på många sätt var ett riktigt skitår, mådde jag mycket bättre 2010, sen är det klart att bara för att året tog slut, försvann inte hemskheterna med det.. dessvärre.
Hur var din julafton? Underbar! precis som den ska vara!
Blev du kär? lite nykär i Jason blev jag nog allt.
Vilket program har varit det bästa på tv? how to ... på discovery? haha, nä! Har inte kollat så mycket på tv..
Hatar du någon som du inte hatade förut?  Nä, hata är lite att ta i.
Vilken var den bästa boken du läst under året? tror aldrig jag läst så lite under 2010, sorgligt nog för den bokmal jag innerst inne är.
Vilken var din största musikaliska upptäckt? Carla Bruni och Tove Styrke.
Vilken var årets bästa film? 500 days of summer var bra, men bästa tror jag inte.
Vad gjorde du på din födelsedag? Jobbade på dagen, firade med Jason på kvällen. Fest sen i prag och sthlm!
Vilka var de bästa människorna som du träffade? Irina är nog den enda nya vännen, annars folket på jobbet får jag väl säga.
Vad fick dig att må bra? Kramar från Jason, lek med Hugo & Juno. familj, vänner. Landa på Arlanda i juli, haha...
Vem saknade du? Hugo! Min älskade fina gulliga underbara lille skrutt som fyllde hel hand i höstas.
Vilken var din bästa månad? Juli för att jag hade det så himla underbart i USA och i Stockholm. Augusti för jag hade typ en biljon roliga idéer, var supertaggad och väldigt ostressad.
Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre? Alltså. Jag kan väl alltid plugga lite mer, men det har ju gått bra ändå sa varför noja över vad man kunde ha gjort?
Hur kommer nästa år att skilja sig från det här? 2010 visste jag att jag skulle gå i skolan hela året, 2011 vet jag att det är skola fram tills början av juni, sen är det slut med det. och vad som kommer sen, ja, det har jag än så länge ingen som helst aning om. som tur är har jag en del idéer och drömmar, men sen tar det mer eller mindre slut... det är med skräckblandad förtjusning 2011 har börjat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0