...och Kaliban är fri, fri, fri!

Nu är jag ledig i dagarna tre(!) med noll plugg och jag tror verkligen bara att en annan student förstår vilken underbar känsla det är! (förutom att det ibland tar ett tag att fatta att man inte har något skol-måste, no time for that den här gången.)
I morgon bitti åker vi till Berlin, och häromdan när jag tänkte på själva resan och hur jag faktiskt kan ägna hela den åt att läsa min födelsedagsbok (Gavalda), titta ut genom fönstret, prata strunt med Jason, kolla efter roliga Berlin saker i min wall paper city app, lyssna på musik, men främst av allt - bara slappna av!

Hösten har varit minst sagt intensiv. Jag började ett deltidsjobb, designade min egna klädlinje (plus ALLT annat som har med eget företag att göra, från hemsida till visitkort, till hangtags...) plus pluggade min näst sista termin på uni, visserligen på 75% men ändå. Det är skola det med. Nånstans i november spillde Jason dessutom vatten över min älskade mac och så var jag utan dator fram tills den 23/12 (yes, very merry christmas). Det har således funnits väldigt lite tid till att slappa, läsa böcker och bara vara. slappna av liksom. Fram tills nu.
Visserligen är det en del frågetecken kvar för vårterminen som börjar på måndag, men det mesta är ändå rätt löst. Våren ska bli kul, innehållsrik, väldigt lik hösten, men allt är inte nytt utan snarare rätt välkänt.

Återkommer på måndag med lite Berlinbilder. Skulle det bara bli tre dagars slappande på det här hotellet där vi ska bo, skulle det vara rätt schysst det med. Vädret ser ju dessvärre inte alltför lovande ut, även om det ska bli lite varmt.



(Kaliban är från Resan till Melonia, förmodligen världens bästa barnfilm.)

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Hoppas nu att ni får en underbar resa! Det har du gjort dig mer än väl förtjänt av!

Stor kram

2011-01-14 @ 07:35:40
URL: http://ellinorsworld.blogspot.com
Postat av: digitalmonster

Har alltid velat åka till Berlin. Åh! Nu blev jag lite avis! ;)

2011-01-20 @ 14:26:53
URL: http://digitalmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0